فروغ مهر تابد بر جهان همواره بر ما هم
خدای مهر خواهد ذره ها را آشنا با هم

سمنزاری است ملک عشق از نور و نوا سرشار
بشر را گوش جان می باید و ذوق تماشا هم

بیا تا بشنوی آوای او را از نسیم از برگ
بیا تا بنگری آن نور را در سنگ خارا هم

خوشا آن دیده کز این نور سازد چشم دل روشن
خوشا آن جان که با آوای او گردد هم آوا هم

سمنزار بهشت آذین او در توست باور کن!
که این نیروی شیرینکار، پنهان است، پیدا هم!

سری چون ما فرود آور به پای عشق تا هر دم،
به پایت سر فرود آرد به لطف عشق دنیا هم.

بادها در گذرند

باید عاشق شد و خواند

باید اندیشه کنان پنجره را بست و نشست

پشت دیوار کسی می گذرد
 
                                 می خواند :

«باید عاشق شد و رفت

چه بیابانهایی در پیش است !»

رهگذر خسته به شب می نگرد

                                  می گوید :

«چه بیابانهایی ! باید  رفت

باید از کوچه گریخت

پشت این پنجره ها مردانی می میرند

و زنانی دیگر

به حکایت ها دل می سپرند»

باید این ساعت٬ اندیشه کنان می گویم

رفت و از ساعت دیواری٬ پرسید و شنید

و شب و ساعت دیورای و ماه

به تو اندیشه کنان می گویند :

«باید عاشق شد و ماند

 باید این پنجره را بست و نشست !»

پشت دیوار کسی می گذرد٬

                                   می خواند :

«باید عاشق شد و رفت

  بادها  در گذرند»

پند حافظ !

دیده دریا کنم و صبر به صحرا فکنم     واندر این کار دل خویش به دریا فکنم

از دل تنگ گنهکار برآرم آهی             کآتش اندر گنه آدم و حوا فکنم

مایه ی خوشدلی آنجاست که دلدار آنجاست
                                               می کنم جهد که خود را مگر آنجا فکنم

بگشا بند قبا ای مه خورشید کلاه        تا چو زلفت سرسودازده در پا فکنم

جرعه جام برین تخت روان افشانم        غلغل چنگ درین گنبد مینا فکنم

                      حافظا تکیه بر ایام چو سهوست و خطا
                     
                        من چرا عشرت امروز به فردا فکنم 

از دوردست رویاها ...

به عمق دریا، به وسعت صحرا

بلندی کوههای راستینی

و ایستایی را در تو می بینم

گام های استوار را در تو می جویم

من تو را می شناسم،  از دور دست رویا


عشق پناه گرفته در وجودت

آسان می کند، شناخت دریا را

مهر درمان ناپذیرت

آسان می کند شناخت صحرا را

صداقت و ایمانت 

آسان می کند باور کوهها را


من  تو را می شناسم ...

 

زیباترین روز زندگی من!

این شعر را برای تو می گویم
                                          ای زادگاه زایش عشق من
با حس عاشقانه ی دل بستن
                                          هر چند واژه ها همه تکراری ست
این شعر را برای تو می گویم
                                          با هرچه عشق در بدنم جاری ست
من شعرها سروده ام اما این . . .
                                          یک حس بی نهایت و نایاب است
تو شعرها شنیده ای اما این . . .
                                          شعری برای تو ، غزلی ناب است
امشب تنها به قدر این غزل آزادم
                                           همچون زمان دیدن یک رؤیا
                                           چون روزهای دیدن تو شادم
این شعر را برای تو می گویم
                                           تا بشکنم سکوت نگاهت را
ای آفتاب گرم زمستانم
                                   بر من ببخش عطر پناهت را

این شعر را برای تو می گویم
                                       در اولین بهار تو را دیدن

ای آشنای غربت عشق من
                                       «
تولدت مبارک »